10 Ocak 2013 Perşembe

CHP’nin nutukla, heykelle kalkınmak anlayışı -Yavuz Bülent Bâkiler


Cuma günkü Hürriyet’in baş tarafında, kocaman harflerle bir haber vardı: “Ve büyümede dünya rekoru % 11.” Bu başlığın hemen altında, öğreniyoruz ki, Türkiye, dünya milletleri arasında, rekor büyümeye imza atan bir ülke.

Haber, her Türk vatandaşının yüzünü güldürecek değerdedir. Ama göreceksiniz CHP, ülkemizin bu büyüme rekoruna şiddetle itiraz edecektir. Çünkü CHP’nin, yıllardan beri hiç değişmeyen kalkınma anlayışı çok farklıdır. CHP’nin, çağdaş medeniyete ulaşma anlayışında, kişi başına düşen millî gelirin artması, ilimde, kültürde, fende... büyük atılımlar içinde olmamız önemli değildir. CHP’ye göre önemli olan nutuk edebiyatıdır. Bir iktidarın siyasi temsilcileri, ikide bir; “Atatürk! Atam izindeyiz! Kahrolsun irtica! Türkiye laiktir, laik kalacak!” diye söze başlamazlarsa, ikide bir Anıtkabir’e koşarak saygı duruşlarında bulunmazlarsa... Türkiye’nin kalkınmasından bahsedilemez. İsterse, fert başına düşen milli gelir 70.000 dolar olsun! Ülke Orta Çağ karanlığından kurtulamaz. CHP bu inançta olduğu için, seçimle iktidara gelemediği takdirde, ordu içindeki yandaşlarını harekete geçirir ve bir dehşetli darbeyle, iktidara geçip oturur.

Bu sütun, 27 yıllık CHP iktidarıyla 10 yıllık DP iktidarının mukayesesini yapmaya müsait değildir. Yeniden birkaç örnek vereceğim. 27 yıllık CHP devrinde sadece 13 köyümüzde elektrik vardı. 10 yıllık DP iktidarında 257 köyümüz ışığa kavuşturuldu. Artış % 1876. 1950 yılına kadar 17.428 ilkokulumuz vardı. 10 yıllık DP devrinde 24.398 ilkokul yapıldı. Artış % 339 oldu. 381 ortaokulumuz, 88 lisemiz vardı. Yeniden 745 ortaokulumuz, 194 lisemiz açıldı.

44.566 öğretmenimize yeniden 84.553 öğretmen katıldı. 

Elektrik üretimimiz % 256, Demir-Çelik üretimimiz % 195, Çimento üretimimiz % 414, Gübre üretimimiz % 40295, Petrol üretimimiz % 2039, Şeker üretimimiz % 319 artmıştı. Ama CHP’ye göre Türkiye hızla, Orta Çağ karanlığına doğru kayıyordu. Çünkü DP’li kalabalıklar, meydanlara koşarak: “Türkiye laiktir! Laik kalacak!” diye haykırmıyorlardı. Anıtkabir’e yürüyerek saygı duruşunda bulunmuyorlardı. 

CHP+Gençlik+Ordu=İktidar anahtarı kullanıldı ve CHP silah zoruyla iktidara taşındı.
Şimdi yine aynı oyunlar oynanmıyor mu? Nedir bu Balyoz davaları? Ergenekon çırpınışları?
Benim CHP’li okuyucularım da var! İlericiliklerine bayılıyorum. Geçenlerde, CHP’nin yanlış din, yanlış dil, yanlış tarih anlayışını yazmaya çalışmıştım. CHP’li okuyucum bir mektupla beni darmadağın etti: “CHP olmasaydı sen kravat takamazdın!” dedi. Bayıldım doğrusu bayıldım. Bayıldım. Bayıldım. Bayıldım. Elim-dilim tutuldu!..

Hiç yorum yok: