20 Aralık 2012 Perşembe

EĞİTİM-ÖĞRETİM -Kaynak: DR. LAURENCE J. PETER, Peter’in Görüşleri, Türkçesi : Melih Ölçer, Birinci Basım Ağustos 1985, İstanbul


“Eğitimin temel amacı, çocukları kendi yeteneklerinin bilincine var­dırmaktır.”
Erich Fromm
 “Okul yöneticilerinin içtenlikle inandıklarına göre en başarılı okullar, kendilerine benzer öğrenci­ler yetiştiren okullardır.”
H. A. Overstreet
“Okulları ve öğretimi —eğitimin de bir parçasını oluşturduğu— ya­şamdan ve toplumdan ayrı düşün­mek olanaksız; hem de yanlıştır.”
John Anthony Scott
Uygarlık, eğitimle yıkım arasın­daki yarıştır.”
H. G. Wells
“Eğitim olgusunun en şaşılacak yanı, yararsız bilgilerden oluştur­duğu ‘Bilgisizlik Dağı’nın yüksek­liğidir.”
Henry Adams

“Çocuk eğitiminde en önemli şey, ilgiyi ve sevgiyi konulara yönlen­dirmektir. Eğer bu yapılmazsa, sırtları kitapla yüklü bir sürü eşek yetiştirmiş oluruz, o kadar…”
Montaigne
“Eğitimin temel amacı, zihinleri yüklemek değil, yönlendirmek; be­yinlere başkalarının bilgilerini dol­durmak değil, öz güçlerden yarar­lanmayı öğretmektir.”
Tyron Edwards
“Eğitimin asıl amacı, önce her ko­nuda ayırım yapabilmeyi (örneğin iyiyi kötüden, gerçeği düzmeceden ayırmayı); sonra da iyi ve gerçeği kötü ve düzmeceye üstün tutmayı öğretmektir.”
Samuel Johnson
“Örgün eğitimin asıl önemi, genç­leri, ilerde bizlerden devralacakları dünyanın gerçeklerini tanıma ve bunları —sırf değişiklik için değil, değişiklik olmadan yaşanamaya­cağından dolayı— gereğinde değiş­tirmek yolunda yetiştirmektir.”
Bn. Evrim
“…ve bilimin, tüm yol gösterici­lerin en üstünü olduğu kesindir. Çünkü tüm öğrencilere ve kendi­sini izleyen herkese, tarafsız ve yansız gerçeğe ulaşmak için en gerekli şeyi, yani dirençli çabayı; üstelik gözlerimizi de kişisel ve siyasal çıkarlarla kamaşmaktan koruyarak sunan yalnızca odur.”
Lord H. D. Dalt
“Günümüzde iyi bir kitaplık, ger­çek üniversiteyle eşdeğerdedir.”
Thomas Cariyle
“Okumayı bilen bir kimse; kendi­ni yüceltme, çok yönlü olabilme, yaşamını ilginç, üstün ve kusursuz yapabilme gücüne de sahip de­mektir.”
Aldous Huxley
“Hepimiz için en büyük mutluluk her çağda, inançları için direnecek kadar güçlü ve yürekli kişilerin yetişmesidir.”
Robert G. Ingersoll
“Kör körü yederse, sonunda ikisi de hendeğe düşerler.”
Matta İncili, 15 -14

 ÖĞRETİM

“Aslında herkes bilgisiz de, bilgi­sizlik konuları farklı!”
Will Rogers
 “Yapabilenler yapar; yapamayan­larsa başkalarına öğretir.”
George Bernard Shaw
“Süreye verilen önemin asıl konu­dan fazla olduğu iki yer vardır: Okul ve cezaevi!”
William Glasser
“Öğretimde içerik değil, yöntem… Yani kafalara bilgi tıkıştırmak de­ğil, yetenekleri ortaya çıkarmak asildir.”
“Emerson, kendi yurttaşlarına dün­yanın en iyi öğretmenlerini yetiş­tirmelerini öğütlemişti.”
Van Wyck Brooks
“Bir şeyi bilmek nasıl beceriyse, onu öğretebilmek de beceridir.”
Çiçero
 “Üniversitedeki derslerin çoğu, öğ­renciler öğretmen olunca kendi öğrencilerine de öğretsinler diye okutulur.”
G. C. Lichtenburg
 “Ya bizler şehirlerimizin kirlenme­sini ortadan kaldıracağız; ya da kentlerimizin kirlenmesi bizleri…”
Robert F. Kennedy
Büyükannenin kuralı :
“Önce ıspa­nak, sonra çikolata!”
“Öğretmenlerin görevi, gençlerde yaşama karşı ilgi uyandırmaktır. Öyle ki, çocuklar büyüyüp yetişme­leri süresince yaşamı hayranlıkla karışık bir heyecanla anlamaya çalışsınlar.”
John Garrett

“Okullarımız, tecim (ticaret) çağıyla bozul­duğu öne sürülen derebeyliği övüp; işgalci fatihleri, soyguncu soyluları ve hiç durmadan kâr sağlayanları renkli ve başarılı ki­şiler diye göklere çıkarıyorlar.”
G. B. Shaw

“Bir okullarda okutulan ve kitap­larda yazılı ahlak görüşü var; bir de ‘başarılı olma’ görüşü… Bizler de birbirleriyle çelişen bu iki ahlak görüşünün savaşının or­tasında yaşamaktayız.”
William Graham Sumner
“Bilgisizlik para getirseydi, Amerikalıların büyük çoğunluğu eko­nomi alanındaki bilgisizliklerinden dolayı kuşkusuz servete boğulur­lardı.”
Luther Hodges
“Öğrenmeye yetenekli tek bir kişi­nin bile bilgi edinemeden yaşayıp ölmesi, benim için trajedi denme­ye değer bir durumdur.”
Thomas Cariyle
“Çoğu zaman öğrencilerimize, çöz­meleri için sorular yerine, anım­samaları için yanıtlar veriyoruz.”
 Roger Lewin
“Hayatta öğrenilmesi en zor şey, geçilecek ve yakılacak köprüleri birbirinden ayırt edebilmektir.”
David Russel

“Sözcükler, yaşamımızda karşıla­şabileceğimiz tüm durum ve olayları yönlendirebilmemizin en belli başlı araçlarıdır. Sözlerimize ne kadar egemen olabilirsek, yaşamı­mızı da isteklerimize o kadar uydurabiliriz.”
Bergen Evans
“Birçok kötülüğün çaresini bulan bilim, bunların en kötüsüne; yani insanların aldırmazlığına ve ilgi­sizliğine henüz çare bulamadı.”
Helen Keller
“Dün tek yönlü diye yerdiğimiz ki­şilere, bugün uzman adını veriyo­ruz.”
Endre Balogh

Kaynak:

DR. LAURENCE J. PETER, Peter’in Görüşleri, Türkçesi : Melih Ölçer, Birinci Basım Ağustos 1985, İstanbul

Hiç yorum yok: