31 Ekim 2012 Çarşamba

Houston vakası- ERGÜN DİLER

Önceki hafta İkinci Dünya Savaşı sırasında yaşanan STRUMA FACİASI'ndan söz etmiştim. Hitler'in gazabına uğramamak içinRomanya'dan Struma isimli gemiyle İstanbul'a sığınan 800 önemli Yahudi işadamından sadece VACUUM Petrol şirkenin sahibi olan ailenin Vehbi Koç'un isteği üzerine kurtarıldığını yazmıştım. İhsan Sabri Çağlayangil'in Başbakan'a bile haber vermeden yaptığı bu operasyon sonrası Vehbi Koç'un bugünkü Koç olduğunu da eklemiştim...

Bu yazıdan sonra birçok mesaj aldım. Ancak hem Vehbi Bey'in hemİhsan Sabri Bey'in çok iyi bildiği bir isim olan eski bir dostumun Paris'ten gönderdiği mail beni çok etkiledi. İşte o mail...
Yıl 1984 aylardan Haziran... Vehbi Koç, İhsan Sabri Çağlayangil veCavit Cağlar Houston Methodist Hastanesi'ne yattı. Tedavisi biten sırayla çıktı. Ancak İhsan Sabri Bey iyileşmesine rağmen taburcu olamadı. Değil hastaneden çıkmak odanın dışına adım bile atamadı. Yıllar önce zengin ettiği iki ünlü işadamı sessiz sedasız Türkiye'nin yolunu tutarken bir dönemin en kudretli isimlerinden Çağlayangil tedavi masrafını ödeyemediği için hastanede rehin kaldı. Demirel ve Adalet Partisi'nden birçok isim biraraya gelse de parayı bir türlü denkleştiremedi. Bu esaret tam 10 gün sürdü. Kızı Fatoş'a sarılarak gözyaşı döken ünlü siyasetçinin imdadına Miami'de yaşayan işadamı İrfan Şahin yetişti. Bu hayırseverin yardımıyla eski Dışişleri Bakanı, Senato Başkanı ve Cumhurbaşkanı Vekili ÇağlayangilABD'liler'in elinden kurtulabildi! 


Çağlayangil'in, Koç'tan yediği ikinci darbe daha da acı oldu. İhsan Sabri Bey'in Beşiktaş Akaretler yokuşunda eskiden kalma iki odalı bir evi vardı. Kızı Fatoş'la oturmak istiyor fakat sığamıyorlardı. Eskisini satıp yeni bir ev almak istiyordu. İhsan Sabri Bey'in bir dostu satılacak bu eski evin parası ile güzel bir ev alinabilmesi için Vehbi Koç'tan yardım istedi. Ancak Vehbi Bey'in cevabı kendisini KOÇ yapan İhsan Sabri Bey'in kalbini paramparça etti: "Parasına göre ev alsın. Borçlanmasına ne gerek var?" "Vehbi Bey'in bu virajları hep olurdu.
Bu yüzden hayatı film olmalı" 
yorumunu yapan eski dostum mailini "Türkiye bunlara cevap vermeli" dediği 5 soruyla bitiriyor.


1- 60'larda Koç, İsrail'e gittiği zaman Telaviv Havaalanı ve bütün İsrail neden Türk bayrakları ile donatıldı?
2- Suudi Arabistan'a Koç'un oynadığı oyun neydi?
3- 
Türk-Arap ilişkileri neden birdenbire kesildi?
4- Barzani'ye ait "Asya" şirketi Türkiye'de kimin ortağı?
5- 
Bir milyon televizyon bir yılda Barzani'ye nasıl gitti?

Sizi bilmem ama ben şimdiden cevapların peşine düştüm. Hep söylediğim gibi son 60 yılı bizden kaçırdılar. Bu nedenle bugün ANKARA'da olup bitenleri anlamakta zorlanıyoruz. Ama olsun, nasıl olsa GERÇEĞİN ORTAYA ÇIKMA GİBİ KÖTÜ BİR HUYU VAR... Yakın bir gelecekte neleri ıskaladığımızı daha iyi anlarız...Hayırlı RAMAZANLAR...

Hiç yorum yok: