25 Şubat 2012 Cumartesi

Milli Eğitim Sistemi Amerikaya Emanetmiş- islahhaber.com



Büyük yapısal sorunlarla boğuşan Türk eğitim sistemini 64 yıldır ABD’lilerin kontrol ettiği ortaya çıktı. Anlaşma gereği komisyonun başkanlığını ABD’nin Türkiye’deki Büyükelçisi yapıyor.
Milli Eğitim Bakanlığı, 1947 yılında yapılan anlaşma ile “Fulbright komisyonu” olarak bilinen komisyona bağlanmış. Fulbright Anlaşması’nın 5. Maddesine göre komisyon 4 Türk, 4 ABD’li 8 üyeden oluşuyor. Oylamalarda eşitlik olursa, nihai karar ABD’nin Türkiye Büyükelçisi tarafından veriliyor. Fulbright komisyonu, ilkokuldan İmam Hatip’e kadar, tüm eğitim müfredatını belirleyebiliyor. Milat Gazetesi’nde yer alan habere göre, yarısı ABD’lilerden oluşan komisyona ABD’nin Türkiye büyükelçisi başkanlık ediyor.
Türk Eğitim Sisteminin Sadece Adı Milli
Gazeteye konuşan Özgür Eğitim-Sen Genel Başkanı Yusuf Tanrıverdi, Türk Milli Eğitim sisteminin 1947 yılında yapılan anlaşmadan bu yana ABD’liler tarafından denetleniyor olmasının kabul edilemez olduğunu kaydetti. “Bu tamamen resmi ideolojinin ürünüdür. Türk Milli Eğitim sisteminin artık yalnızca adı milli” diyen Tanrıverdi, “Türkiye’de eğitim sistemi, bu topluma ait olan değerlerden oldukça uzaktır. Türk eğitim sisteminde ABD etkisini görüyoruz. Örneğin hiçbir kitapta başörtülü anne ve sakallı baba figürü, resmi göremezsiniz. Bu ülkenin kültürünü yansıtmaz” dedi. Tanrıverdi, “Türk Milli Eğitim sistemini ABD denetliyorsa ortaya çıktıysa, bu ülkenin üniversiteleri, eğitim fakülteleri ne iş yapıyor? Eğitim fakülteleri ne amaçla çalışıyorlar?” şeklinde konuştu.
Fulbrigt Komisyonu nedir?
Türkiye Cumhuriyeti tarihinde devlet kademelerinde yabancı uzman ve danışmanlara kapılar ilk olarak Milli Eğitim’de 27 Aralık 1947′de imzalanan “Fulbright Antlaşması” ile aralandı. Fulbrigh denilen Amerikalının hazırladığı bu anlaşmanın asıl adı “Türkiye ve ABD Hükümetleri Arasında Eğitim Komisyonu Kurulması Hakkındaki Anlaşma. Türkiye’deki bütün eğitim aşamalarının müfredat ve kitaplarının tespit edildiği, tüm eğitim sisteminin biçimlendirildiği bir komisyon. 1947 yılından beri, Türkiye eğitim sistemi bu komisyonun denetiminde. Bu komisyon, ilkokuldan İmam Hatip’e kadar, tüm eğitim müfredatını belirliyor. Bu anlaşma ile Türkiye Milli Eğitimi 4′ü Amerikalı ve 4′ü Türk, 8 kişiden oluşan bir komisyonun idaresine bırakılmıştı. Bu komisyonun başkanlığını ABD’nin Türkiye’deki Büyükelçisi’nin yapması kabul edilmişti.

Hiç yorum yok: